Zakaj mora skupinska vadba / trening za ženske vsebovati trening za moč?

trening_za_zenske

Pogosto slišimo, da ženske ne želijo dvigovati uteži ker bodo dobile preveč mišic, kar je grdo. V trening tako vključijo vaje z lastno težo. Predvsem so to vaje za trebuh in zadnjico. 

Če ženska želi imeti lepo postavo mora v trening vključiti dvigovanje uteži. Sam izraz zveni dokaj surovo vendar je tak trening za ženske prijeten in udoben. Veliko vaj se lahko izvaja na trenažerjih, ostale pa z dodatno obremenitvijo. Npr. izpadne korake izvajamo z držanjem uteži v rokah. Trebušnjake izvajamo z utežjo v rokah.

Torej zakaj je v trening za ženske treba vključiti uteži?

Prvi razlog je zdravstveni. Trening z utežmi povečuje kostno maso in preprečuje osteoporozo. Vzdržuje mišično maso, ki z leti pada. Ohranja zdrave sklepe. Skrbi za pravilno razmerje moči mišic in s tem na pravilno držo in preprečuje bolečine v hrbtenici in kolenih. Drugi razlog je estetski. Za primer vzemimo atletiko. Tekačica na 400m ima veliko bolj čvrsto postavo kot maratonka. Ima več mišic in manjši % telesne maščobe. Če želite postavo maratonke potem izvajajte dolgotrajni in nizko intenziven trening. Če želite postavo 400 metrašice izvajajte kratke in intezivne treninge z veliko šprinti in vajami za moč.

Trening za zenske

Ne spreglej! Trenutno poteka za vse tiste, ki pri nas še niste bile akcija: skupinske vadbe treninga za ženske.

Skupinska vadba za ženske, hormoni in mišična masa:

Naj vas ne skrbi da bi trening za ženske z utežmi naredil grdo mišičasto telo. Večina žensk z težavo pridobiva mišično maso zaradi niskega nivoja za to potrebnih hormonov. Še  moški, ki imajo veliko več potrebnih hormonov morajo veliko trenirati za povečanje mišične mase. Če pa se vam zdi, da ste pridobile preveč mišic se jih lahko enostavno znebite. Dolgotrajni aerobni trening in nizkokalorična dieta brez treninga z utežmi učinkovito zmanjšata mišično maso.

Kaj potrebujemo za čvrst trebuh, čvrsto zadnjico?

Postavo lahko gledamo tudi z vidika razmerja med mišično maso in % telesne maščobe. Za čvrsto postavo, čvrst trebuh, čvrsto zadnjico potrebujete ustrezno mišično maso. Maščoba preko teh mišic pa bo definirala koliko boste izgledale mišičaste. Bodibilderke na tekmovanjih mnogim izgledajo preveč mišičaste vendar so izven tekmovalnega obdobja popolnoma drugačne. Pred tekmo morajo tekmovalke izgubiti čim več maščob in vode. To jim poudari izgled mišičastega telesa. Gre za velika odrekanja in trdo disciplino. Po tekmi zopet pridobijo maščobo in vodo in njihovo telo izgleda drugače. Mi jih večinoma gledamo samo na tekmah.

Ženske, ki imajo visok % maščobne mase in, ki pridobijo mišično maso ne morejo obleči najljubših kavbojk, ker so pretesne. Prepogosto okrivijo trening z utežmi. Mišična masa je veliko težja in ima manjši volumen kot maščoba, ki je  pri istem volumnu veliko lažja. Torej je bolj smiselno zmanjšati % telesne maščobe. Tako boste lahko oblekle iste kavbojke in izgledale bolj čvrsto.

Maščobno tkivo ni metabolno aktivno, kar pomeni, da ne porablja kalorij v mirovanju niti med treningom. Mišice pa so zelo metabolno aktivne. Tudi ko ležimo telo porablja veliko kalorij, da ohranja mišice. Med treningom pa lahko porabimo več kalorij saj imamo več ”konjev”. Torej sposobni smo izvajati bolj intezivne treninge.

Trening za ženske naj vsebuje 2x tedensko trening z utežmi in 3x tedensko športe kot so tek, kolesarjenje, hoja v hrib, aerobika. Med poletnimi meseci lahko trening za ženske vsebuje uteži samo 1x tedensko z namenom ohranjanja mišic in moči ostali čas pa namenimo aktivnostim na svežem zraku.

V fitnes studiju Alive izvajamo poseben program: Trening za ženske. Prvi trening je brezplačen.

Pusti komentar

Tvoj email ne bo objavljen.

*

Lahko uporabiš HTML značke in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>