Kako vpliva tek v skupini na spremembe fizičnih sposobnostih in zdravje

Vplivi skupinskih tekaških treningov.

V prejšnjih desetletjih, je bilo narejenih veliko raziskav, ki so zabeležile pozitivne spremembe telesnih sposobnostih, kot rezultat aerobnih skupinskih tekaških treningov. Prav tako so bili ugotovljeni pozitivni psihološki učinki tekaške vadb, ki so izboljšale samozavest, samozavedanje in kreativnost. Tovrstnih raziskav pa je bilo precej manj narejenih za mlade tekače. Ravno zato je bil namen spodaj predstavljene študije, ugotavljanje pozitivih učinkov aerobnih tekov v skupini in sicer tako fizičnih kot tudi psiholoških. Pomemben poudarek je bil na ugotvaljanju izboljšanja aerobne tekaške sposobnosti.

tekaski trening v skupini

V raziskavi je sodelovalo 63 fantov in 61 deklet. V prvi fazi so opravili različne fizične meritve. Ko so bile te meritve opravljene, so tekače razdelili na tekalno in kontrolno skupino. Tista skupina, ki je začela s tekaškimi treningi je bila aktivna 3x na teden, medtem, ko je kontrolna skupina nadaljevala z vsakodnevnimi aktivnostmi. Druga faza je trajala 8 tednov. Za kontrolno skupino ta faza ni bila nič posebnega. Naročeno jim je bilo le, da se držijo svojih običajnih dejavnosti. Nobeden med njimi ni opravljal nobene specifične tekaške treninge. Eksperimentalna skupina je izvajala aerobni tek v skupini, potreben za razvijanje kardiovaskularne sposobnosti. Cilj tekaški treningov je bilo vzdrževati ciljni srčni utrip vsaj za 20 minut. Po koncu 8 tedenskega programa, so vsi udeleženci opravili vrsto fizičnih in vedenjskih meritev. Meritve so bile iste kot pred 8 tedenskim treningom.

Antropometrične meritve: telesna višina, telesna teža, kožna guba, srčni utrip v mirovanju in čas teka na 800 metrov.
Psihološke meritve: motivacija, samokontrola, samoučinkovitost – kako bi izpeljali različno nalogo.

Primerjave so bile narejene med spoloma, tekaško skupino in kontrolno skupino. Pri eksperimentalni tekaški skupini je bil pulz mirovanja M=78, pri kontrolni pa M=83,31. To narekuje da se je kardiovskularna kondicija izboljšala v tekalni skupini, čeprav hitrost teka ni bila nič večja kot v kontrolni skupini. Izboljšave v hitrosti teka ni bilo, kar pa je verjetno posledica velike spremembe vremenskih pogojev (povišane temperature). Spremembe so bile tudi v mišljenju o samoučinkovitosti. Tisti v tekalni skupini so imeli precej izboljšano. Drugih večjih ugotovitev med spoloma in skupinama ni bilo.

Rezultati študijev so pokazali, da ima tek v tekaški skupini 3x na teden vpliv na nižji pulz v mirovanju in povišanje prepričanja o boljših tekaških sposobnosti. Poleg tega se je izboljšalo tudi prepričanje o lastnem zdravju. Nižji pulz kaže na to, da se je kardiovaskularna kondicija izboljšala. Opaziti ni bilo nobenega znižanja procenta maščobe (ne pri puncah in ne pri fantih), pravtako ni bilo izboljšanja v času teka na 800 metrov (razlogi so različni vremenski pogoji).

Pusti komentar

Tvoj email ne bo objavljen.

*

Lahko uporabiš HTML značke in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>